Bez kategorii

Dlaczego jagody goji określa się mianem superfoods?

BEE jagody goji powszechnie stosowane w Azji, ze względu na dużą ilość cennych składników odżywczych, zyskały dużą popularność także w Europie. Określane mianem superfoods, spożywane są przez osoby, którym zależy na zdrowym i w pełni naturalnym odżywianiu.

Jego z najważniejszych superfoods – jagody goji

Jagody goji to owoce pochodzące z kolcowoju chińskiego albo kolcowoju pospolitego, pochodzącego z terenów Mongolii, Tybetu, Himalajów oraz północnych terenów Chin. Odznaczają się one podłużnym kształtem oraz pomarańczową barwą. W Polsce najczęściej można spotkać się z suszoną odmianą owoców, które bez problemu można nabyć w sklepach z żywnością ekologiczną.

W skład owoców wchodzi aż 19 aminokwasów, z czego wyróżnia się aż 8 aminokwasów egzogennych, czyli tych, których organizm człowieka nie jest w stanie samodzielnie wyprodukować. Owoce goji zawierają także takie pierwiastki jak miedź, cynk, żelazo i wapń. Dzięki zawartości dużej ilości przeciwutleniaczy oraz karotenoidów spowalniają procesy starzenia się organizmu. W ich składzie można znaleźć szereg witamin z grupy B oraz dużą ilość witaminy C. Mogą być z powodzeniem stosowane przez osoby będące na diecie wegańskiej i wegetariańskiej, a także przez tych, którym zależy na utrzymaniu smukłej i zdrowej sylwetki. Jest to możliwe ze względu na dużą zawartość błonnika oraz białka. W porcji 100 gramów owoców znajduje się aż 11 gramów białka.

Właściwości jagód goji

Regularnie spożywanie jagód goji chroni narząd wzroku przed negatywnym działaniem wolnych rodników. Zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia choroby zwyrodnieniowej plamki żółtej. Jej nieocenione działanie to także pozytywny wpływ na układ odpornościowy, silne właściwości przeciwutleniające oraz przeciwnowotworowe. Co ważne, obniżają też poziom cukru we krwi, zmniejszają i likwidują stany zapalne oraz przyczyniają się do obniżenia poziomu złego cholesterolu we krwi, wpływając jednocześnie na zwiększenie poziomu dobrego.

Sprawdzają się doskonale wu osób będących na diecie odchudzającej. Są elementem uzupełniającym dietę i wspomagają proces odchudzania.

 

 

Jagody goji

Dlaczego warto jeść jagody goji?

Jagody goji to owoce, które w Polsce stały się popularne kilka lat temu. Medycyna naturalna krajów azjatyckich zna je i wykorzystuje od przeszło dwóch i pół tysiąca lat. Okazuje się, że świetnie podnoszą one odporność organizmu. Nie bez powodu zalicza się je do tak zwanych superfoods. Dlaczego warto sięgać po jagody goji?

Czym są jagody goji?

Jagody goji to owoce, które rodzi kolcowój pospolity. Jest to chińska roślina, która jest spokrewniona z wilczą jagodą. Warto jednak pamiętać, że ta druga jest silnie trująca i nigdy nie należy jej spożywać. Za najzdrowsze uważane są te jagody goji, które zbierane są w Himalajach oraz dolinach Tybetu. Dlaczego? Uprawiane są na terenach, w których nie stosuje się szkodliwych pestycydów. Dodatkowo są to rejony, w których poziom zanieczyszczeń jest naprawdę niewielki. Jagody goji pochodzące z innych rejonów Azji cechują się zdecydowanie mniejszą wartością odżywczą. Mimo to nadal zasługują na to, aby wprowadzić je do swojej diety.

Jakich substancji dostarczają jagody goji?

Jagody goji to doskonałe źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 6, które są niezbędne do prawidłowej pracy układu nerwowego. Dostarczają również bardzo dużych ilości witaminy C, która jest niezbędna do prawidłowej pracy układu odpornościowego. Jagody goji są również źródłem:

  • witamin z grupy B;
  • fosforu;
  • wapnia;
  • miedzi;
  • żelaza.

Wszystko to sprawia, że warto sięgać po nie jak najczęściej.

Jak działają jagody goji?

Jak już wspomnieliśmy, jagody goji doskonale wpływają na układ odpornościowy. Wszystko za sprawą witaminy C, ale również kompleksu polisacharydowego LBP, który stymuluje układ immunologiczny. Dzięki temu pracuje on prawidłowo. Coraz więcej mówi się również o tym, że jagody goji działają antynowotworowo. Zawierają dużą ilość przeciwutleniaczy, które skutecznie pokonują komórki nowotworowe. To właśnie dlatego po jagody goji powinni sięgać ci, u których rozpoznano chorobę nowotworową. Stanowią one doskonałe wsparcie klasycznego leczenia. Jagody goji są wskazane także u osób, które chcą naturalnie kontrolować poziom cukru we krwi. Poleca się je tym, u których rozpoznano już cukrzycę. Pomagają one regulować poziom zarówno glukozy, jak i insuliny we krwi. Wpływają również korzystnie na stężenie poziomu cholesterolu. Sięgając regularnie po jagody goji, zmniejszamy ryzyko chorób układu krążenia.

Jagody goji to owoce, które powinny pojawić się w diecie każdego, kto chce zatroszczyć się o swoje zdrowe. Nie tylko korzystnie wpływają na organizm, ale są również naprawdę smaczne.

Jagody goji

Jak można wykorzystać jagody goji?

Cenne właściwości jagód goji

Jagody goji (https://www.bee.pl/9256-jagody-goji) to bardzo znane owoce, które pojawiły się w Polsce już 8 lat temu. Gdy nastała moda na zdrowe odżywianie, wówczas zaczęto promować jagody goji bardzo mocno. Są one niezwykle odżywczym produktem, który można zjeść na przekąskę, jak też dodawać do różnych potraw, czy deserów. Najbardziej znane są w wersji suszonej, które mają bardzo delikatny smak. Ich główną zaletą jest bogactwo witamin i minerałów, które są na co dzień potrzebne. Mogą być zamiennikiem aptecznych suplementów diety, jak też doskonałym uzupełnieniem brakującego żelaza w organizmie. Warto spróbować jagód goji, aby przekonać się do nich i spożywać je w podobny sposób jak orzechy, czy rodzynki. Ich cenne właściwości mają wyjątkowy wpływ na zdrowie, w tym obniżają ciśnienie krwi, regulują pracę jelit, dobrze wpływają na nerki, wątrobę oraz serce. Można co jakiś czas robić napary z jagód goji, które są bardzo oczyszczające. Stanowią bogaty dodatek dietetyczny, zarówno dla osób dorosłych, jak i osób starszych.

Jagody goji w kuchni

Jagody goji ze względu na swoje niezwykle zdrowotne właściwości mają swoje upodobanie w kuchni. Dodawane są praktycznie do wszystkiego, aby poprawić smak. Najczęściej wykorzystywane są na śniadanie, do musli, płatków owsianych, kukurydzianych, a także do jogurtów mlecznych i serków homogenizowanych. Mogą być też wyśmienitym dodatkiem do surówek, sałatek, a także deserów owocowych. Wsypuje się zawsze odrobinę jagód goji, aby nie ukryć smaku innych składników. Są dobrym elementem sałatek owocowych, lodów z bakaliami, czy też galaretek owocowych. Osoby, które uwielbiają jagody goji wsypują je w suszonej wersji do potraw mięsnych zamiast żurawiny. Warto robić z nich również herbaty, soki, napary czy też dodawać do wody mineralnej i wypijać na czczo. Dobrym pomysłem jest posiadanie ich w przy sobie podczas podróży, w pracy, czy na spacerze. Można je podjadać praktycznie o każdej porze dnia, zastępując nawet słonecznik czy bakalie. Doskonałe są również jako dodatek do aromatycznych ciast i wegańskich wypieków.